Dit gaat jouw ogen openen.

Maddy 29 februari 2020
De macht van K. , een thriller, gaat over de data van personen die overal wordt opgeslagen. Privacy lijkt niet mee te bestaan.
Tim, een middelmatige student, net afgestudeerd, krijgt direct een top baan aangeboden bij een topbedrijf. Hoog salaris, groot appartement, dure auto’s, waar heeft hij dat aan verdient? Wordt hij “ingepakt”? Of heeft zijn vader hier iets mee te maken?
Hoe dan ook een wereld van glamour, geld, vrouwen en aanzien wordt de zijne.
Maar na tijdje heeft hij vragen, vragen die niet beantwoord worden, hij krijgt argwaan, en uiteindelijk wordt hij zich bewust van wat er werkelijk aan de hand is bij dit bedrijf. En hij is de enige die de oplossing heeft.
Het boek start met de proloog, gelijk spannend een goed begin dus om direct je interesse te wekken in het vervolg van het boek.
Vervolgens volgen de hoofdstukken die elk vanuit de (belevings)wereld van verschillende personages worden geschreven. En welke zich afspelen in drie verschillende tijdsperiodes. Af en toe dus goed opletten in welke periode we zitten en over wie we het nu hebben.
Het is een hedendaags probleem waar dit boek over gaat.
Gegevensmisbruik: “.....Eerst dat filmpje van jou en ........toen die intieme foto’s van zijn collega en een studente. .......Nou, als dat toeval is”
Data vastlegging, manipulatie hiervan en misbruik. Je wordt hier met de neus op de feiten gedrukt want dit kan met ieders gegevens gebeuren die ergens op het internet geregistreerd staan.
En met recht mag dit boek een thriller genoemd worden, de spanning wordt goed opgevoerd: “Toen hij de zwarte Chevrolet voor de derde keer in de buurt van Johnson Park zag rijden, wist hij dat hij er goed aan had gedaan een vermomming te kiezen.....”
En mooi dat in de titel de macht wordt toebedeeld aan K. en je dus tijdens het lezen je steeds invulling geeft aan waar die K voor staat.

De macht van K. van Jens Vern. Jens Vern is het pseudoniem van Sander Verheijen en is een samenvoeging van alle oneven letters uit zijn eigen naam.
Dit is zijn eerste thriller uitgegeven februari 2020 door uitgeverij Volt.

Meer recensies van Maddy