Niet weggelegd voor een heel breed publiek.

Magalie Bonnet 26 december 2021
Het vliegtuig nemen... dat vind ik altijd een beetje spannend en soms zelfs beangstigend. In mijn hoofd kan er namelijk steeds vanalles misgaan. Het scenario zoals in 'Anomalie' heb ik echter nog nooit voorzien. Een vliegtuig die door een soort superstorm raast en als resultaat zichzelf dupliceert, zij het met een drietal maanden verschil.
Geef toe, dit klinkt tamelijk ongeloofwaardig. Maar toch komt de auteur ermee weg. Doorheen het verhaal krijgen we diverse theorieën voorgeschoteld voor het uitzonderlijke fenomeen. De ene neigt al meer naar science-fiction terwijl de andere het midden houdt tussen een natuurwetenschappelijke en zelfs een religieuze verklaring. Doorheen alle uiteenzettingen maken we kennis met heel wat personages. Misschien zijn het er zelfs net wat teveel om alles vlot te kunnen volgen. Maar tegelijkertijd zijn het net die persoonlijke evoluties die voor mij het boek een tikkeltje beter maken.
Wie erin slaagt de moeilijkere stukken te doorploegen, krijgt er best een leuk verhaal voor terug. Maar dit soort boek is volgens mij niet voor een heel breed publiek weggelegd.

Meer recensies van Magalie Bonnet