Een boek dat je moeilijk kunt wegleggen.

Magalie Bonnet 14 februari 2021
Wie graag de sfeer opsnuift van de swinging sixties, moet zeker dit boek van de Zweedse auteur Åsa Hellberg ter hand nemen. Tijdens het lezen word je moeiteloos meegenomen naar het bruisende en mondaine Londen in de naoorlogse periode.
Linda Lansing belandt in de hippe grootstad na het overlijden van haar vader. Ze heeft als doel om zijn hotel 'Flanagans' van de ondergang te redden. Zich aanpassen aan de stadsmentaliteit valt haar best zwaar want zij is afkomstig uit een Zweeds plattelandsdorpje Fjällbacka waar alles veel gemoedelijker is. Bovendien is zij een ongehuwde, alleenstaande vrouw en in die tijdsgeest was dat verre van evident. Ook haar tante en neven maken het haar niet makkelijk en grijpen elke kans om haar een hak te zetten.
Gaandeweg vindt Linda de kracht om het levenswerk van haar vader verder te zetten en breekt zij een lans voor de gelijkheid tussen man en vrouw. Als lezer leef je mee vanop de eerste rij en dat maakt het moeilijk om dit boek weg te leggen.
Wetende dat dit het eerste deel is van een trilogie, kijk ik alvast erg uit naar de volgende twee boeken!

Meer recensies van Magalie Bonnet