Een heuse generatieclash...

Magalie Bonnet 25 juni 2020
De 42-jarige Katherine Ross heeft het helemaal voor mekaar: Ze is hoofdredactrice van het zakelijke tijdschrift Leadership, dolverliefd op haar man, ze woont in de betere buurt van Londen en financieel heeft ze niets tekort. Toch gaat het haar plots minder voor de wind want de lezersaantallen van het magazine kelderen, het ouder worden speelt haar parten en ze komt in de greep van een stevige burnout.
Wanneer ze, na flink wat maanden te zijn thuisgeweest, terug de draad opneemt kan niemand voorzien wat er haar nog meer te wachten staat. Leadership wordt uit het slop gehaald door de nieuwe verantwoordelijke: Gemma Lunt. Zij stelt haar nichtje Lily aan als stagiair en deze laat niemand onberoerd. Ook Katherine niet. Al snel botst het tussen hen op meerdere vlakken, maar verbazingwekkend lijkt er toch ook een voedingsbodem te zijn voor een bizarre soort van vriendschap tussen deze dames. Of is dit slechts schone schijn?
Vanop de eerste rij volgen we deze heuse generatieclash in het thrillerdebuut van Helen Monks Takhar. Een verhaal dat zich in zeer traag tempo laat ontrafelen maar toch een continue, onderhuidse spanning herbergt. Wie zich niet laat ontmoedigen door de traagheid van het boek, krijgt op het einde nog een ferme verrassing!

Meer recensies van Magalie Bonnet