Maiskorrel mindfulness

Majonne 22 februari 2024
Maïskorrel Mindfulness

Bob Popcorn wordt vaak heel erg boos. Dan ontploft hij. Hier wil hij iets aan doen. Zal dat hem lukken?

In dit prentenboek gaat Maïskorrel Bob iets doen aan zijn boosheid. Hij pakt er zelfhulpboeken bij, gaat de natuur in, sport, is creatief. Op zijn Bob's gaat dit natuurlijk vaak mis, waarna hij alsnog ontploft. We leren ook dat dat soms ook niet erg is.

Het is een boek voor kleuters, maar voor hen is het vaak de eerste kennismaking met Bob. Ze weten niet dat Bob door zijn boosheid wel eens stoute dingen kan doen. Maar de tekeningen zeggen hier genoeg over.

Ik vind het meer een boek voor iets oudere kinderen, de kinderen die misschien wel al de leesboeken van Bob Popcorn kennen.

Bob laat op een speelse en grappige manier zien wat je kan doen om je fijner te voelen. Kinderen kunnen zelf, of samen met leerkracht of ouder, al wat proberen.

Ik moest erg lachen om de maiskorrel mindfulness. Ik vind het een topboek!

Wel nog een kleine waarschuwing: door dit boek krijg je zin in pannenkoeken!

Meer recensies van Majonne