Levensechte personages met levensechte problemen

Majonne 20 februari 2024
Elena moet de zomer bij het rare gezin van haar tante doorbrengen. Eigen schuld, ze heeft zichzelf in de problemen gebracht.
Op de boerderij komt ze Atlas tegen, een vreemde jongen waar ze het liefst niets mee te maken heeft. Maar zijn zusje smeekt haar Atlas te helpen. Is dat nu wel zo'n goed idee….

Dit boek vertelt het verhaal van twee verschillende jongeren, elk met hun eigen probleem. Hun werelden lijken niet verder van elkaar af te kunnen staan en toch komen die werelden samen.
Om en om lees je een stuk vanuit de een en dan weer vanuit de ander.
Zoals we kennen van Anna Woltz worden de karakters mooi uitgewerkt, langzaam leer je de hoofdpersonen steeds beter kennen. Ze ontwikkelen zich ook mooi, fijn om dat te volgen.
De karakters voelen echt aan, ook de bijpersonen blijven niet volledig vlak.
Het verhaal is beeldend geschreven, je kan de omgeving en de personen zo voor je zien.
Het bevat een aantal hedendaagse thema's maar ook thema's van alle tijden, zoals longcovid, rouw, geheimen, prepping, vooroordelen en de gevaren van social media. Vooral dit laatste kan je kinderen en jongeren niet genoeg over leren, zo ontdekte ik laatst weer met mijn eigen kinderen.
Maar buiten deze mooi verwerkte thema's is het een goed verhaal met een stuk spanning, veel emotie en een mooi eind.

Meer recensies van Majonne