Geweldig begin van nieuwe serie

Mariella 05 januari 2022
Wie niet waagt is een geweldige topper van de hand van Jeffrey Archer.

Wie niet waagt verteld het verhaal van William Warwick die als klein jochie al weet wat hij wil worden: Detective. Dit geheel tegen de wens van zijn ouders in. Als compromis gaat William kunstgeschiedenis studeren aan de London University. De kennis die hij daar opdoet komt hem later goed van pas. Na zijn opleiding kan hij eindelijk zijn hart volgen. Na een heerlijke zomer vakantie meldt William zit bij de Londonse politie om in opleiding te gaan.

Na een aantal jaren als politieagent op straat maakt William promotie en wordt hij rechercheur bij Scotland Yard op de afdeling Kunst en Antiek. Daar staat hij al snel voor een onmogelijk keuze wanneer hij betrokken raakt bij opsporing van een gestolen Rembrandt. Op gewiekste wijze weet hij echt van vals te onderscheiden.
Dit boek is prettig leesbaar geschreven, wat de lezers van eerdere boeken van Jeffrey Archer zeker zullen herkennen. Er zit een dosis humor in.

Wil je weten of de Rembrandt terug in het Fitzmolean Museum in London komt te hangen dan kan ik je echt aanraden om dit boek lezen.

De vorige serie 'Clifton Saga' heb ik verslonden dus ik was erg nieuwsgierig naar en ik kan je vertellen na het lezen van dit boek kan je niet wachten tot het vervolg er is. Het boek eindigt met een geweldige cliffhanger.

Meer recensies van Mariella