Een spannende roller coaster in de zoektocht naar een tienermeisje.

Mariella 04 april 2024
Over de auteur:
Lisa Regan is met haar man, dochter en hond woonachting is Philadelphia. Ze is bekend van de Josie Quinn serie. Daarnaast heeft ze ook meerdere kinderboeken geschreven.

Omschrijving:
In Denton wordt het tienermeisje Isabelle Coleman vermist. Met man en macht zoekt men het tienermeisje, die al een week vermist wordt. Het enige wat tot nu toe gevonden is, de telefoon en een ander meisje, June. Ze wil alleen niets zeggen over haar verblijfplaats of wat haar overkomen is.
Rechercheur Jossie Quinn is geschorst en mag zich niet met de zaak bemoeien. Dat kan ze, eigenwijs als ze is, niet. Ze kan niet stil blijven zitten en aan de zijlijn toekijken hoe moeizaam de zoektocht verloopt. Ze gaat zelf op onderzoek uit.
Haar ex man Ray is bij het onderzoek betrokken en via hem wordt ze op de hoogte gehouden van de vorderingen. Samen komen ze op een spoor. Een gruwelijk spoor, wat al jaren aan de gang lijkt te zijn en waar diverse mannen met aanzien uit Denton en omgeving bij betrokken zijn.

Mijn mening over het boek:
Deel 1 van een nieuw serie is altijd even aftasten. Zeker ook omdat Lisa Regan een voor mij nieuwe auteur is. De lezer wordt uitgebreid geïnformeerd over de protagonist Josie Quinn. Haar karakter en verleden worden uitgebreid beschreven wat een voordeel is voor de volgende delen. Naast Josie is er voldoende aandacht voor de andere personages die een rol spelen in deze serie.

Het verhaal is heel fijn verteld, de schrijver neemt je mee in een spannende roller coaster. Langzaamaan worden er steeds meer tips onthult aan de lezer en vallen puzzelstukjes een voor een in elkaar. Dan kom je tot de ontdekking hoe gruwelijk dit in elkaar zit en hoop je dat dit fictie is en blijft.
Na het lezen wilde ik gelijk door in het volgende deel in deze reeks. Wat mij betreft een goed teken en een compliment voor Lisa Regan hoe ze de lezer weet te vangen. Houd je van spanning dan zit je met dit boek helemaal goed.

Meer recensies van Mariella