Van 20 naar 1, wie niet weg is is gezien

Marina67 16 januari 2024
Adam Bishop en Jamie Hoxton werken bij de eenheid Ernstige Misdrijven. Zij krijgen een zaak op hun bordje van 4 lichamen die gevonden zijn op een fabrieksterrein en waarbij de cijfers 20 'tm 17 staan. Wat is hier aan de hand? En kunnen ze 16 t/m 1 ook nog verwachten?
Al gauw wordt de zaak persoonlijk want de moordenaar komt dichtbij en lijkt ook een link te hebben met de vader van Romilly, de ex-vrouw van Adam.
Deze vader, Elijah, zit een levenslange straf uit voor de ontvoering, mishandeling en moord op 4 vrouwen, dit gebeurde 26 jaar geleden. Dus hoe kan hij te maken hebben met de nieuwe reeks moorden?

Het is een gruwelijk boek met veel moorden die op gruwelijke wijze gepleegd worden. Toch is het psychologische aspect enger dan de gruwelen. Een ernstig gestoorde moordenaar, een getroubleerde jonge vrouw en een rechercheur met issues zijn de ingrediƫnten van dit vlot geschreven verhaal, dat uiteindelijk voortkomt uit een spelletje verstoppertje.

Het eindigt met een plottwist die voor het verhaal nodig is, maar die ik persoonlijk wat vergezocht vind. En zijn de 20 bereikt of is nummer 1 nog in leven? Daar komt de lezer wellicht in een volgend boek achter.

Meer recensies van Marina67