Diverse thema's maken een mooi geheel

Marina67 26 februari 2024
Dit verhaal gaat over Mabel, een veelbelovende jonge dame die zo goed als zeker mag doorleren. Maar dan raakt haar vader zwaargewond en moeten alle gezinsleden gaan bijdragen aan het gezinsinkomen. De broers van Mabel accepteren dit direct maar Mabel verzet zich hevig. Toch moet ze bij de rijke familie MacFarlane in de huishouding gaan werken.
Dit loopt helemaal fout en dan lijkt alles verloren. Maar dankzij een goede vriend gaat voor Mabel de zon volop schijnen.
Er zitten diverse thema's in dit boek. Feminisme, antisemitisme, arbeidsongeschiktheid, ongelijkheid,vooroordelen en ongewone vriendschappen. De personages zijn divers, zowel mannen als vrouwen, sympathiek en onsympathiek. Het verhaal is goed in de tijdsgeest geplaatst en de schrijfstijl is prettig.

We lazen dit boek met 3 lezers en waren unaniem in ons oordeel. Fijn boek maar het einde had wat spannender gemogen met wat meer actie. De Engelse titel, A girl who dares to dream, vonden we passender. Een 7, een 7,5 en een 8 maken een 7,5 gemiddeld

Meer recensies van Marina67