Goede en informative roman

Marina67 06 mei 2024
Waar deel 1 een YA liefdesverhaal was met magische elementen gaat de auteur bij dit boek de diepte in.
Hannah en Josh draaien nog steeds om elkaar heen en Hannah begrijpt nog steeds niks van Josh. Waarom doet hij zo vreemd? En waarom heeft ze nog steeds nachtmerries en wordt ze achtervolgd door 3 vreemde figuren?
Wat volgt is een verhaal over de leefwijze en geschiedenis van de Navajo's. Jen Minkman heeft zich uitgebreid verdiept in deze cultuur.
De overheersing door de Spanjaarden, Mexicanen en Amerikanen, The Long Walk, reïncarnatie, ceremonies, alles zit in dit goed leesbare verhaal.
Ik was diep onder de indruk, waarschijnlijk mede doordat ik zelf in zuidwest Amerika was tijdens het lezen en de Pueblos en Monument Valley zelf bezocht, waardoor het verhaal nog meer ging leven.

Wie geïnteresseerd in de cultuur en geschiedenis van de (Navajo)indianen zal dit boek zeker waarderen.
Een dikke 5 sterren en een plek in mijn favorieten lijst!

Meer recensies van Marina67