Dode hoek?

Marina67 27 juli 2019
In dit boek spelen Jason en Karsten de hoofdrollen. De hoofdstukken gaan wisselend over één van de twee.

Jason is geschiedenisleraar. Zijn tweelingzus Kylie is jaren geleden vermoord.. Op een dag wordt er een andere vrouw, Ilona, vermoord. Zij lijkt een link met Kylie te hebben. Van zijn moeder krijgt Jason het jaarboek van Kylie. Daarin ontdekt hij een dreigbrief en er staan mensen in omcirkelt. Deze blijken allemaal getuigen te zijn geweest van een ongeluk dat plaats vond bij de middelbare school waar ze destijds allemaal op zaten. Vervolgens wordt er weer één van die personen vermoord.

Karsten is rechercheur. Hij is net weer aan het werk gegaan nadat zijn vriendin Mare is overleden. Samen met Job onderzoekt hij de moordzaken .

Mike de Waard duikt op. Jason is zijn eigen onderzoek begonnen en verzwijgt tegenover de politie wat hij heeft gevonden in het jaarboek. Mike zegt Jason met dat onderzoek te stoppen. Karsten kent Mike als Johan en is niet blij om hem tegen te komen. Iets met Mare ligt hieraan ten grondslag,.

En dan zijn er nog Thom en Lilian, die zaten ook op die middelbare school en zijn spoorloos verdwenen. En er is Aart, de halfbroer van Thom. In de proloog lezen we over een ruzie tussen hen.

Er zijn veel personages in dit boek. Dat maakt het rommelig. De auteur gebruikt veelal hun achternamen, wat voor nog meer verwarring zorgt.. Want veel beginnen er ook nog met een W.
Er wordt veel gevochten, deze vechtpartijen worden uitgebreid beschreven. De slachtoffers raken verwond maar gaan daarna gewoon door als in een slechte actiefilm.
Voor Jason kon ik nog sympathie opbrengen, zijn karakter ontwikkelt zich het meest.
Maar het verhaal is erg ongeloofwaardig en er zijn veel losse eindjes. Wat is er gebeurd met Lilian, wat was nou de taak van Mike, wat is er gebeurd met Mare?

Er zit spanning in het boek maar desondanks is de afloop redelijk voorspelbaar. De titel van het boek ontgaat mij.

Het plot zou interssant geweest kunnen zijn als het beter was uitgewerkt. Voor mij een teleurstellend boek, ik geef 2 sterren omdat ik het toch wilde uit lezen.

Meer recensies van Marina67