Echte old school Nicci French

Marina67 13 januari 2020
Huis vol leugens

In huis vol leugens lezen we het verhaal van Neve. Een doodnormale Engelse vrouw met een doodnormaal leven. Neve heeft problemen die in elk gezin voorkomen. Problemen met een kind en in de relatie. Maar niks wat een ander gezin niet ook meemaakt.

Neve heeft echter ook een geheim. Ze heeft een minnaar. En die treft ze dood aan. Wat ze vervolgens doet zet een kettingreactie aan gebeurtenissen in gang waar al haar dierbaren bij betrokken raken.

Het is een ietwat hilarisch verhaal. Neve, die door iedereen in vertrouwen wordt genomen omdat ze zo goed kan luisteren en zo lekker nuchter en ongecompliceerd is, raakt verstrikt in haar eigen leugens maar ook in die van anderen. Want bijna iedereen heeft wel wat te verbergen.

Een echte old school Nicci French waarbij de kracht ligt in het kleine, het normale, dat wat dichtbij komt. Want jij zou zomaar de volgende Neve kunnen zijn.

Meer recensies van Marina67