Wat is echt?

Marina67 03 augustus 2019
Dit boek is geschreven in de ik-vorm en die ik persoon is Julia.
Julia haar man Fred wordt vermoord en deze tragedie is voor Julia het begin van een nieuw, vrij leven

Julia gaat vrijwilligerswerk doen bij de vrouwenopvang. Alle personen waar Julia mee in contact komt krijgen vervolgens te maken met een familielid dat overlijdt.
Dit vind de politie allemaal erg vreemd en Julia wordt verdacht van meerdere moorden. Maar de politie krijgt het bewijs maar niet rond.

Andere karakters zijn buurvrouw Lily, een zwerver, de vader van Julia en Sophie.
Julia is als kind ernstig mishandeld en had steun aan Sophie. Volgens haar ouders was Sophie een denkbeeldige vriendin.
Julia houdt een dagboek bij waarin ze schrijft aan deze Sophie. Stukje bij beetje ontrafelt zich Julia's verleden.
Julia weet dat ze soms dissocieert en weet zelf ook niet wat werkelijkheid is en wat niet.

De schrijfstijl is vlot en prettig. Verleden en heden lopen door elkaar maar er zit een logische verhaallijn in. Het verhaal ontwikkelde zich voor mij wel traag. En ik vond het voorspelbaar welke kant het op zou gaan.

Ik heb dit boek met plezier gelezen, vond het een interessant plot en waardeert het met 3 sterren.

Meer recensies van Marina67