Sleutels naar avontuur

In Hartendal ligt een bijzonder plein, met daarop een eigenaardig huis: het vervloekte Torenhuis.
Er wordt gefluisterd dat de dikke muren moeten voorkomen dat een groot Kwaad zal ontsnappen. Zes zware sloten moeten de deur voorgoed gesloten houden.
Sophie, Doortje, Jerry en Rick geloven niets van de verhalen die rondgaan en kunnen niet wachten om het Torenhuis binnen te gaan. In hun zoektocht naar de sleutels van de zes sloten komen ze achter de waarheid die de ouderen van het plein zo wanhopig proberen te verbergen.
Dan begint het langzaam duidelijk te worden… Er huist wel degelijk iets heel gevaarlijks in het Torenhuis. Zullen de vrienden sterk genoeg zijn om het te verslaan? Of zijn ze al te laat en is het Klavertjesplein reddeloos verloren?

Een blogtour had ik nog nooit gedaan,maar het sprak me wel aan. Een boek lezen met een heleboel anderen voordat het in de winkel ligt, is natuurlijk wel een hele eer. En toen ik zag welk boek het was, was ik eigenlijk direct verkocht. Een prachtige cover,spannende inhoud en een schrijver die er voor kan zorgen dat kinderen die niet van lezen houden, zíjn boeken wél verslinden. Dat kon niet anders dan goed zijn!
Direct vanaf het begin spatte de spanning er vanaf en krijg je steeds meer te weten over het geheim van het Klavertjesplein. De kinderen die er wonen krijgen gaandeweg het verhaal steeds meer vorm en nemen je bijna aan de hand mee dat spannende verhaal in. De hoofdstukken verspringen van personage, wat heel mooi wordt weergegeven door een icoontje met een illustratie van het betreffende kind boven het hoofdstuk , dat maakt dat je het verhaal vanuit verschillende perspectieven mee krijgt. Dat vond ik heel leuk gedaan. Het zorgde voor een interessant verloop van het verhaal.
De spanning wordt lekker opgebouwd en heeft zelfs bijna voor slapeloze nachten gezorgd. Sommige stukjes waren heerlijk zenuwslopend!
Ik vond het verhaal erg goed vormgegeven. De omgeving van het Klavertjesplein wordt goed beschreven,je bent echt op dat plein,in de huizen van de dorpsoudsten en in het bos rondom het plein. De illustraties zijn heel mooi gedaan en voegen echt iets toe aan het verhaal.
Tegen het einde denk je weten waar het verhaal naar toe gaat,maar dat is natuurlijk heel anders als gedacht.
Het verhaal blijft in je hoofd rondspoken totdat je alle geheimen van het Klavertjesplein hebt ontrafeld. Tot en met de laatste bladzijde zit je al nagelbijtend in spanning voor de ontknoping!
Ik ben voor een deel 2, want zo'n einde vraagt naar meer natuurlijk!!!

Mijn dochter van 10 is helaas op de helft afgehaakt. Niet omdat ze het het niet leuk vond. Ze vond het een heel leuk en spannend verhaal,maar het duurde voor haar net iets te lang. En ze had heel graag gewild dat er wat meer plaatjes in hadden gestaan. Nu weet ik natuurlijk dat de versie die wij gelezen hebben nog niet volledig af was,er misten nog wat illustraties. En een e-book op de Ipad lezen is toch niet helemaal hetzelfde als de beleving van een papieren boek. Dus ik kan het me wel voorstellen dat een kind daar wat moeilijker doorheen kijkt dan een volwassene.
Maar all crap aside, het geheim van het Klavertjesplein is gewoon een heel geslaagd avonturenverhaal dat uitnodigd naar meer en een aanwinst voor iedere boekenkast.

Meer recensies van Marissa (@tanteboekie)