Tof vervolg vol spanning !

De Gevaarlijke Strijd is het spannende vervolg op Het Donkere Visioen. Een boek vol duistere onthullingen, moeilijke keuzes en de kracht van vriendschap.

Na haar avontuur met de Graaf probeert Rowin haar oude leven weer op te pakken. Alleen Aintín, haar oudtante, gedraagt zich vreemd en afstandelijk.
Alles wordt anders als er een man in een zwarte mantel opduikt. De wolven uit het eerste visioen blijken springlevend en het kerkhof komt opnieuw in gevaar. Rowin ontdekt tot haar afgrijzen dat er geheimen in de familie zijn waar ze niets van af wist, maar die alles met haar te maken hebben.
Ongewild wordt Rowin meegezogen in een gevaarlijke strijd om de macht, waarbij haar vrienden op het kerkhof lang niet zo veilig zijn als ze dacht.

Uiteraard is dit boek weer prachtig om te zien. Een hele aantrekkelijke cover, die aanzet tot lezen,tot aan het geweldige binnenwerk met prachtige schutbladen en chapterart die helemaal in stijl met het verhaal zijn. Het verhaal begint met een recap van het vorige boek (hou ik van, want goudvisbrein)
En door de schrijfstijl leest het ook nog als een trein en leest het makkelijk en prettig weg. Win-win dus!

En wat voor verhaal was dat! Een super spannend, soms ontroerend, meeslepend verhaal dat je op het puntje van je stoel laat zitten. Marjo schrijft heel beeldend, dus alles wat er gebeurd en waar dat gebeurd zie je voor je. Zodra je begint te lezen waan je je in het verhaal en vecht je mee met de strijd van Rowin tegen het Kwaad. Het magische verhaal in combinatie met de eigenwijze persoonlijkheid van Rowin,maakt dit een heel origineel en onderhoudend verhaal voor alle leeftijden. Het plot vond ik goed bedacht, maar misschien een heel ietsie beetje voorspelbaar. Was niet erg,paste juist heel goed bij het verhaal, maar maakte het voor mij net iets minder geloofwaardig.

Het einde maakte dat gevoel weer helemaal goed. Want natuurlijk liep het boek weer af met een heerlijke cliffhanger!

Aanrader!

Meer recensies van Marissa (@tanteboekie)