Origineel fantasy verhaal

Ik mocht weer eens meedoen met een leuke blogtour, ik ben de derde in rij die er wat van mag vinden...

Door die prachtige cover waar ik helemaal verliefd op ben en een quote uit Lord Of The Rings aan het begin van het verhaal, begon ik met goede moed en een lach op mijn gezicht aan dit boek.

In het tweede deel van deze reeks gaan we verder waar we in het vorige boek gebleven waren, dus los lezen is niet handig. En aangezien ik een hoop vergeten was van boek 1, moest ik er even inkomen. Maar dat kwam helemaal goed, want voor dat ik het wist zat ik weer helemaal in het verhaal, en wilde ik niet meer stoppen met lezen.

En wat voor verhaal was dat zeg! Ierland met zijn mythen en sagen, wordt op een geweldige manier verweven met dit avontuur en laat dit goed bedachte en originele verhaal, wat op sommige momenten best wat weg had van Lord Of The Rings ( hallo reisgenoten ) je meeslepen in al zijn mysterie, spanning en avontuur.

De leuke karakters met hun grappige, gevatte dialogen, krijgen door de schrijfstijl van Marloes echt een persoonlijkheid en diepgang. En zorgen ervoor dat het verhaal tot leven komt. De Ierse achtergrond in combinatie met de personages, waarvan een aantal nieuwe, en de beeldende vlotte schrijfstijl van Marloes, zorgen ervoor dat dit boek leest als een film die ik graag zou willen zien. Want het is zo'n leuk bedacht fantasyverhaal, daar zou ik wel een hele serie van kunnen lezen (of kijken!)

En dan komen we richting de laatste bladzijde, waar ik het boek met een 'HALLO, wat is dit nou weer voor een cliffhanger!!!' dichtsloeg. Want ik wilde nog heel graag verder lezen ! Het werd net spannend verdorie!.

Hopelijk hoef ik daar niet te lang op te wachten!

Maar koop/lees dit boek ( en zijn voorganger) alsjeblieft! Krijg je geen spijt van!

Meer recensies van Marissa (@tanteboekie)