Hi-la-risch!

Monsters, nonnen en andere enge wezens zijn perfecte content voor spooktober, dus dit boek past perfect bij deze tijd van het jaar.

Hoewel ik normaal gezien gruwel van nonnen,kwam ik nu niet meer bij van het lachen. Al kwam dat vooral door hun (hilarische) namen en de naam van klooster waar ze wonen : Het Yonks Klooster Van De Zusters Van Eeuwigdurende Ellende. De namen van de zusters zal ik je besparen. Dat lachsalvo wil ik niet van je afpakken wanneer je besluit met dit boek te beginnen.

Het verhaal gaat verder waar het vorige boek gebleven is. Je zou het op zich los kunnen lezen, maar dan mis je wel wat context bij sommige gebeurtenissen.

Jack, Nancy en Stuip zijn deze keer in Schotland waar ze in allerlei hilarische situaties terechtkomen, die niet allemaal zo makkelijk zijn op te lossen als ze denken. En natuurlijk gaat het verhaal niet alleen oppervlakkig over mosters,maar net als in het vorige boek, zit er nog een wat diepere laag in. Familie, acceptatie,trots zijn op wat je bereikt hebt in je leven, weten wie je vrienden zijn en op wie je kunt bouwen lopen als een olifantenpaadje door het verhaal, zodat het avontuur een klein beetje meer diepgang krijgt.

Dit grappige boek, leest als een trein. Het leest makkelijk weg en is ook nog eens rijk geïllustreerd. Deze illustraties vormen echt een deel van het verhaal, ze maken het nog levendiger en grappiger en zijn dus echt onmisbaar voor de impact/hilariteit van dit boek. Want ook echt bij dit boek hoort zijn de * (voetnootjes). Die leidde me af en toe wel enorm af,maar zijn echt cruciaal voor de droge humor waar dit boek op bouwt.

Wat mij betreft is dit een echte aanrader! Als je geen zin hebt om hele enge dingen te lezen, maar wel een beetje spanning en avontuur wilt beleven met een dosis humor, dan is dit echt je boek.

Meer recensies van Marissa (@tanteboekie)