Aanwinst voor kinderboekenland!!

Nine en Mella spelen het liefst met alle kinderen uit de buurt. Ze bouwen een buurtbieb, houden een opruimfeest in het park en bakken heerlijke pasteitjes. Als het regent spelen Mella en Amir superheld, maar Nine wil geen held zijn, ze is liever iets stormachtigs anders… Als Mella voor het eten nergens te bekennen is, trommelt Nine iedereen op om hem te zoeken, en dan schuiven ze ook maar meteen aan tafel voor papa’s lekkerste roti.

Bij ons thuis is een heerlijk boek. Vol met vanzelfsprekende (culturele) diversiteit en inclusie. Echt een boek voor alle kinderen in iedere gezinssamenstelling.

Vanaf het eerste verhaal laat dit boek zien dat thuis bij Nine en Melle een veilige haven voor de hele buurt is, en iedereen op elkaar kan bouwen. De gezellige en liefdevolle gezinsdynamieken, de prettige onderlinge verhoudingen tussen de kinderen en het gevoel dat iedereen er mag zijn en een plekje heeft,maakt dit boek een heel mooi en positief iets. Een boek waar ik heel blij van wordt. En een boek waarvan ik zeker weet dat naast mij, ook een heleboel andere mensen, groot en klein, er ook blij van gaan worden. Dit boekje is echt hartverwarmend.

De verhalen zijn uit het leven gegrepen. Heel herkenbaar en toegankelijk. Ze zijn heel leuk geschreven, met een vlotte pen en wat humor, en lezen heerlijk weg. Dit maakt dat dit boek echt perfect is om voor te lezen!

De vrolijke illustraties van Maruga Koops maken dit boek helemaal af en zorgen er voor dat wilt blijven kijken naar al die leuke gedetailleerde plaatjes. Die cover springt sowieso al enorm in het oog en zorgt ervoor dat je direct nieuwsgierig naar de binnenkant wordt. Maar als je het boek dan open doet, word je nog vrolijker. Want de kleuren spatten er vanaf als een echt kleurenfestijn. Ook wat de kinderen uit de verhalen betreft. Dat zorgt er voor dat dit boek echt een plekje in mijn hart veroverd heeft. Ik word zo enorm gelukkig van boeken zo als dit.

Ellen ,blijf alsjeblieft schrijven en boeken maken. Want je bent zo'n enorme waardevolle stem in kinderboekenland. De Nederlandse boekenwereld heeft mensen zo als jou heel erg nodig.

Mega aanrader!

Meer recensies van Marissa (@tanteboekie)