Wat een pech, ouders weg!

Hella gaat met haar broertje en ouders op vakantie, maar onderweg worden ze door een storm overvallen. Gelukkig komen ze het Rotshotel tegen, en ze besluiten om daar te overnachten. Er zijn nog meer gezinnen in het hotel gestrand. Alles lijkt normaal tot het gebouw van de grond loskomt en de lucht in schiet. En dan verdwijnen ook nog eens zomaar alle ouders.
Samen proberen de kinderen het geheim van het hotel te ontraadselen. Daardoor komen ze al gauw in allerlei gevaarlijke situaties terecht, waarbij ze hun angsten onder ogen moeten zien.
Wees maar niet bang. Of toch wel?
Zodra je begint met lezen zit je direct in het verhaal. Het is gelijk enorm spannend en soms zelfs een beetje eng.
Het plot zit heel goed in elkaar. Erg origineel met precies op het goede moment een draai in het verhaal waardoor het lekker spannend blijft en je geen idee hebt wat deze kinderen nog meer moeten doorstaan.
Mel heeft een fijne beeldende schrijfstijl. Het verhaal loopt lekker, heeft een goed tempo en leest fijn weg.
Je leert de personages aan de hand van hun angsten erg goed kennen. De grappige bijnamen die Hella sommige van hun geeft vond ik echt bij het verhaal passen en zorgt voor wat luchtigheid in het spannende geheel. De algehele boodschap van het verhaal vond ik heel goed gevonden. Het overwinnen van je angsten én het waarderen van je ouders zijn beide dingen waar je niet vaak over leest,maar wel enorm belangrijk zijn.
De mooie cover, korte hoofstukken en toffe illustraties maken het boek helemaal af. Het past perfect bij elkaar. Ecgt een plaatje. Ik ben nogal visueel ingesteld dus voor mij is dat echt een pluspuntje!
Het Hotel op de Rots is het eerste jeugdboek van Mel Hartman. Ikzelf vond het een erg geslaagd debuut in dit genre en hoop echt dat Mel nog veel meer jeugdboeken gaat schrijven!

Meer recensies van Marissa (@tanteboekie)