Spanning en avontuur in moeilijke tijden.

Wat een geweldig verhaal! Zodra je begint te lezen ,waan je je in de tijd dat de pest rondging in Nederland. Je leeft ontzettend mee met Jacob,de hoofdpersoon, en voelt de wanhoop die hij heeft om zijn zusje Catrijn terug te vinden nadat hij zelf in het weeshuis is terechtgekomen na verraad van hun gemene buurvrouw.
Het spannende avontuur over de zoektocht naar Cat,zoals Jacob zijn zusje noemt, trekt je mee en laat je niet meer los.
De schrijfstijl is erg vlot en leest heel fijn weg. Het verhaal doet heel realistisch aan,je bent echt in de havenstad waar het verhaal plaatsvindt. Ik vond het een heel origineel verhaal en het deed me een beetje denken aan de historische kinderboeken van Simone van der Vlugt die ik vroeger ook zo fantastisch vond. Ik heb er echt van genoten! Een enorme aanrader!

Meer recensies van Marissa (@tanteboekie)