vol wonderen en magie

Marjolein Slats 30 januari 2020
Ik was groot fan van de film The Golden Compass, maar had tot mijn grote schaamte de boeken nog nooit gelezen. Toen ik tijdens mijn vakantie de boekenwinkel inging en de gehele trilogie zag moest ik hem dus gelijk kopen. Ik heb er geen spijt van! De wereld, of werelden moet ik eigenlijk zeggen, die Philip Pullman heeft neergezet is vol wonderen en magie. De personages zijn om van te houden of om te haten. Precies wat het verhaal nodig heeft.
Hoofdpersoon Lyra is iemand die ik in mijn hart heb gesloten. Een brutale, durf-al die eigenlijk een gouden hart heeft. Haar doorzettingsvermogen is bewonderenswaardig.
Wat ik mooi vind is dat er stiekem ook levenslessen in het boek zijn verwerkt en dat er ook een beetje op deze wereld gereflecteerd wordt. Ben blij dat ik hem eindelijk heb gelezen.

Meer recensies van Marjolein Slats