De vergeten vrouwen is een boek dat ik niet snel zal vergeten

Ik werd naar het boek toegetrokken door de schitterende cover, maar het is de inhoud die hem onvergetelijk maakt.

De vergeten vrouwen gaat over Frankie een jonge vrouw die als verpleegster in de Vietnam oorlog gaat werken. Hoewel Frankie een fictief karakter is zijn haar ervaringen wel gebaseerd op de verhalen van echte vrouwen die in Vietnam hebben gediend.

Ik werd al snel het verhaal ingezogen en kon het boek moeilijk wegleggen. Het is een emotionele rollercoaster met eerst de schrijnende werkelijkheid van de oorlog. Vervolgens in het tweede deel gaat het over de terugkeer na gediend te hebben.

Maar oorlog is niet het enige thema in het boek. Het gaat over familie, vriendschap, liefde en verlies. Frankie was een geweldige hoofdpersoon. Haar reis en de groei die ze doormaakte is zo realistisch geschreven. Je maakt het met haar mee en leeft dus ook met haar mee. Gelukkig heeft ze twee geweldige vriendinnen Ethel en Barb. Hoewel het drie totaal verschillende vrouwen zijn klopt hun vriendschap helemaal. Misschien is dat ook wel het mooie van de roman.

Kortom een echte aanrader!

Meer recensies van Marjolein Slats