Leest snel weg

Marjolein Slats 29 maart 2020
Boeken over sommige onderwerpen kan ik gewoon niet laten liggen. Een daarvan is hekserij. Het onderwerp van Hazel's Pentakel.
Waar gaat het over?
Hazel woont bij haar oom, maar kan zich alleen het afgelopen jaar herinneren. Alles van voor die tijd weet ze niet. Als de situatie bij haar oom niet meer uit te houden is vlucht ze. Ze komt terecht bij een coven. Wat volgt is een verkenning van de wereld van heksen en een zoektocht naar haar verloren geheugen.

Wat ik fijn vond is dat het voor een jong publiek is geschreven. Hierdoor leest het ontzettend gemakkelijk weg. Je verwacht daardoor ook dat het enorm voorspelbaar is, maar toch zijn er bepaalde dingen die ik anders had verwacht. Dat vond ik een aangename verassing.
Mijn minputje was Hazel ik vond haar af en toe irritant, maar dat lag meer aan mij doordat ik haar houding tegenover hekserij niet helemaal begreep.
Een aanrader voor lezers van heksenboeken als lekker tussendoor boek dat snel wegleest.

Meer recensies van Marjolein Slats