Niet de beloofde hervertelling wel een goed boek

Marjolein Slats 01 januari 2020
Het boek begint met een persoonlijke noot van de auteur met daarin een waarschuwing verwerkt dat het boek bepaalde gevoelens naar boven kan brengen. Daarmee begon het voor mij al goed. Ik kan dat zeker waarderen en kreeg daardoor ook gelijk waardering voor Sara Ella.
Als een fantasy en sprookjesliefhebber keek ik heel erg uit naar een hervertelling van De Kleine Zeemeermin, maar voor wie dat verwacht al de waarschuwing dat je daar niet op hoeft te rekenen! In plaats daarvan is het een verhaal over depressie en liefde en overwinning.
Hoofdpersoon Coral doet er van alles aan om niet zoals haar zus aan de ziekte The Red Tide dood te gaan. Zij gaat met haar grootmoeder aan land waar ze Merrick ontmoet. Een jongen op zoek naar zijn moeder om hem te helpen met zijn zusje die een zelfmoordpoging heeft gedaan. Hij raakt in de ban van haar en samen gaan ze op zoektocht.
Ondanks dat het niet verhaal was dat ik verwacht had vond ik het een goed geschreven verhaal. Ik wilde verder lezen en weten hoe het zou eindigen. Wat een mooi einde was het. Het verhaal heeft mij zeker geraakt en als je een verhaal over depressie aankan dan raad ik het zeker aan.

Meer recensies van Marjolein Slats