Mooi poëtisch

Marjolein Slats 08 maart 2020
Een tijdje geleden vond ik heel onverwacht een boek in de brievenbus. Dat was Daar waar de rivierkreeften zingen. Niet mijn gebruikelijke genre, maar een mooie cover en achterflap tekst. Ik heb geen spijt dat ik het boek gelezen heb. De schrijfstijl is mooi poëtisch. De sprongen in de tijd kunnen bij sommige boeken verwarrend zijn, maar dat was hier niet het geval.
Hoofdpersoon Kya, het moerasmeisje is een heel mooi geschreven karakter. Zij is vaak in de steek gelaten en uitgelachen en op zich zelf aangewezen. Toch weet ze het, mede door goede mensen op deze wereld, voor elkaar te krijgen een goed leven in het moeras te hebben. Als de lokale held en voormalig Quarterback, Chase Andrews, dood gevonden word. Word Kya al snel aangehouden. Is dit door de vooroordelen van het dorp of heeft zij het ook gedaan?
Chase is trouwens de echt stereotype rijkeluiszoon die alles op een dienblad aangeboden heeft gekregen dus zijn dood vond ik niet erg.
Het boek zit vol met mooie zinnen en schetst een goed beeld van de tijd, plaats en vooroordelen van mensen. De titel " Daar waar de rivierkreeften zingen" is daar een goed voorbeeld van.
Een echte aanrader.

Meer recensies van Marjolein Slats