Een interessante tocht

In het begin moest ik er weer even inkomen, maar al snel zat ik weer helemaal in het verhaal. Ik denk dat Anna Lopez Dekker goed illustreert dat veel negatieve gedachtes over een bevolkingsgroep vaak komen doordat mensen niet de tijd nemen om de ander te leren kennen. In De Tocht zijn degene die wel die moeite nemen de leukste karakters.
De tocht van Qelarha en Dalnohr om de wereld te redden van de ziekte brengt ze op veel nieuwe plekken. Gaandeweg leren wij en zij steeds meer over de geschiedenis van de wereld en de aard van de ziekte. Het is een interessante ontdekkingstocht.
Ik denk dat er een mooie boodschap in het boek zit en zou een ieder dan ook aanraden om beide boeken te lezen. Zelf vind ik het een fijne wereld en ik had graag meer verhalen over deze wereld en Qelarha en Dalnohr gelezen.

Meer recensies van Marjolein Slats