Een ander perspectief

Marjolein Slats 19 januari 2020
Dat ik houd van sprookjes en hervertelling is voor de meesten geen geheim. Toen ik Er was eens iets anders aangeraden had gekregen heb ik hem ook gelijk gekocht. Net als Heartless is het een origin story van een "schurk" anders dan bij Heartless lees je ook over de stiefmoeder tijdens het verhaal van Assepoester en krijg je een heel ander perspectief op het sprookje.
Het verhaal maakt de titel helemaal waar het is iets anders. Ik kan niet anders dan respect hebben voor hoofdpersoon Agnes en het harde leven dat zij heeft gehad en hoe ze er elke keer weer wat van gemaakt heeft.
Het boek wisselt in tijd door te beginnen bij de jeugd van Agnes en af te wisselen met dagboek notities uit de tijd dat ze Assepoesters stiefmoeder is. Dit kan je enigzins uit het verhaal halen vandaar 4 sterren i.p.v 5.

Meer recensies van Marjolein Slats