Maakt de belofte waar

Marjolein Slats 29 februari 2020
Outlander stond al een hele tijd op mijn verlanglijst. Een vrouw die door magische stenen 200 jaar terug in de tijd reist en zo de liefde van haar leven tegenkomt. Het klinkt als iets wat ik zelf zou schrijven. Zoals met meer boeken de laatste tijd heb ik eerst de serie gezien en daarna pas het boek gelezen. Hierdoor begrijp ik het Schotse dialect wel wat beter. Ik weet nu tenminste hoe woorden zoals ken zouden moeten klinken.
Het concept van het boek sprak mij dus aan. Ook de personages zijn om van te houden. Sommige dingen die ze doen (lees lijfelijke straffen, doe normaal zeg) ben ik het misschien niet mee eens, maar ik kom dan ook uit een hele andere tijd.
Het heeft de belofte van een mooi, goed geschreven boek dus helemaal waard gemaakt. Ik wil het vervolg zeker lezen en mochten jullie mij niet meer tegenkomen dan heb ik ook magische stenen gevonden die mij naar een andere tijd brengen. ;)

Meer recensies van Marjolein Slats