Marjolein Slats 08 oktober 2019
Over Midland: De Terugkeer was ik niet superenthousiast, maar ik was toch benieuwd naar het vervolg. Ik vind Midland het pact echt uniek. Soms leest het niet helemaal soepel, maar ik wilde graag doorlezen.
Het verhaal speelt zich ditmaal helemaal af in Midland en langzaam aan kom je meer te weten over deze wereld en wat het echt is.
Hoofdpersoon Sammy is zorgzaam voor anderen, maar niet echt voor zichzelf. Ze is niet perfect en daardoor een realistisch karakter.
Ik weet niet goed wat ik van haar broertje Caleb moet vinden. Hij lijkt een tot waanzin gedreven individu te zijn en ik hoop dat we hem in het vervolg nog beter leren kennen.
Matt, de beste vriend van Sammy, zorgt voor een komische noot en ik hoop dat hij een gelukkig einde krijgt in het vervolg.
Daron wordt een beetje als marionet gebruikt in het boek wat hij totaal niet verdiend. Ondanks dat hij zijn verleden niet kent heeft hij een mooi karakter.
In dit deel leren we de verschillende karakters en hun achtergrond beter kennen en ook Midland. Een bijzonder originele plek en verhaal dat in dit vervolg goed is neergezet. Met een deel 2 die beter is dan deel 1 kan ik alleen maar uitkijken naar deel 3.

Meer recensies van Marjolein Slats