Marjolein Slats VIP Club

Toen men de serie A Handmaid’s tale voor het eerst beschreef dacht ik wat is dit ziek. Toch ben ik hem gaan kijken en ik moet bekennen dat het een steengoede serie is. Ik was dan ook erg benieuwd naar de Graphic Novel.
Het verhaal speelt zich af in een dystopische maatschappij waarbij een religieuze groepering de macht heeft overgenomen. Doordat veel vrouwen onvruchtbaar zijn worden vruchtbare vrouwen gedwongen dienstmaagd te worden. Op het moment dat ze het vruchtbaarst zijn moeten ze deelnemen aan een ceremonie waarbij ze eigenlijk door de heer des huizes verkracht worden en door de vrouw des huizes vastgehouden. Zodra ze een kind gebaard hebben moeten ze naar een volgend huishouden terwijl hun kind door het echtpaar wordt opgevoed.
Helaas kan ik niet zeggen dat ik denk dat dit nooit zal gebeuren er leven zoveel gekke mensen in deze wereld. De massale zelfmoorden/verkrachtingen onder leiding van een charismatische leider in de geschiedenis laten zien dat het ook daadwerkelijk kan.
Voor mijn gevoel kun je deze Graphic Novel niet echt losstaand lezen. De achtergrond kennis vanuit de serie had voor mij echt meerwaarde tijdens het lezen. Ik denk dat ik zonder die achtergrond het verhaal niet zo goed had gevonden.
De tekeningen verschillen heel erg. Sommige zijn simpel, andere weer erg mooi. De manier van personen tekenen spreekt mij persoonlijk niet echt aan.
Kortom, ik vind het een vermakelijke graphic novel naast de serie en/of boek. Losstaand is het hem voor mij net niet.

Reacties op: Niet echt losstaand te lezen

Het verhaal van de dienstmaagd - graphic novel - Margaret Atwood
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 30,00