Hippe gids voor hsp'ers

marjolein0404 25 oktober 2019
Op het eerste gezicht ziet het boek Overprikkeld eruit als een trendy en praktische gids. De achterkant belooft een luchtige en humoristische kijk op hoogsensitiviteit. Met eenvoudige tips van auteurs Liesbeth Kamerling en Lieke Zunderdorp.
Liesbeth en Lieke zijn allebei hoogsensitief. Ze schreven het boek omdat, in hun ogen, nog weinig bekend is over hsp'ers. Hoogsensitiviteit is een gave, en zij willen hun kennis hierover graag delen.

Het boek heeft verschillende hoofdstukken over lichaam en geest, relaties, kind en opvoeding, en werk. In de hoofdstukken wordt informatie afgewisseld met ervaringen van Liesbeth en Lieke. De informatie vond ik oppervlakkig waardoor ik vrij snel door de hoofdstukken ben gegaan.
Aan het einde van elk hoofdstuk wordt een pagina besteed aan weetjes en de laatste pagina is de EHBO, Eerste Hulp Bij Overprikkeling. Deze tips zijn vrij algemeen zoals het wandelen in de natuur of luisteren naar je favoriete muziek. Dit kunnen we zelf ook bedenken, toch? De tip die me bijgebleven is: doe alsof je leeft op een postzegel en maak je wereld klein. Dit zorgt bij mij voor twee sterren.

Meer recensies van marjolein0404