ENORM GENIETEN

Marleen 30 oktober 2023
Susan kennen we natuurlijk van haar prachtige roman Nooit meer hetzelfde, een prachtig en vooral origineel verhaal. Nadat ik de flaptekst van Wie ik ben zonder jou had gelezen wist ik eigenlijk direct al dat dit net zo’n boek zou worden. En dat is ook zo. Wie ik ben zonder jou is net origineel als Nooit meer hetzelfde en het is tegelijk een verhaal dat je niet snel los zal laten. Susan heeft een heerlijke, vlotte en met vlagen ook hilarische schrijfstijl, waardoor het ook nog eens moeilijk is om weg te leggen. Wat wil je nog meer?

Maar dit boek is niet alleen grappig en origineel, maar tegelijk ook zo emotioneel! Ik heb aan het einde echt mijn tranen moeten wegpinken, want hallo, dat einde? :'( Het was zo mooi en zo perfect, wederom een einde om verliefd op te worden! Ik vind het zo knap hoe Susan een verhaal echt perfect rond weet te maken, dat kunnen er maar weinig hoor! Ik heb zelden zo’n mooie en sterke laatste zin gelezen (doe het je zelf niet aan om de laatste zin te lezen voordat je alle woorden ervoor hebt verslonden). Je wil elke letter en elk woord in je opnemen en geen enkele vergeten.

Enne, heb ik een crush op een 72-jarige vrouw ontwikkeld? Maybe? Absoluut! Wat is Frida leuk! Origineel, sterk, bijzonder, ik wil zijn zoals zij is als ik oud ben. Goals, haha! Maar ook Joy is een goed uitgewerkte twintiger die een prachtige tegenhanger van Frida is. Samen zijn ze fantastisch en wil je steeds maar weer verder en verder blijven lezen om ze nog beter te leren kennen.

Nou, ik ben fan. Ik vind dit boek denk ik nog beter dan Nooit meer hetzelfde en daar was ik al fan van! Echt, voeg dit boek toe aan je TBR, je gaat er geen spijt van krijgen!

Deze recensie verscheen eerst op www.favoritez.nl.

Meer recensies van Marleen