Zomerse aanrader

Marleen 08 juli 2022
Ik denk dat dit mijn nieuwe favoriete boek van Tamara Haagmans is? Ik heb echt genoten van dit fijne verhaal. Ik vind het zo knap aan haar boeken dat ze echt haar eigen stempel op elk verhaal weet te drukken. Ik schreef het in mijn eerdere recensies al, ook al staat haar naam niet op de cover, je weet tijdens het lezen alsnog dat dit een ‘echte Tamara Haagmans’ is. Ik volg haar al tijden op Instagram en daar deelt ze regelmatig iets over haar eigen leven. Haar boeken zijn dus vaak ook echt gevalletjes van, write about things you know. Heerlijk om te zien!

Dit boek heeft alles wat je in een fijne (zomerse) feelgood zoekt: vleugje drama, romantiek, fijne sfeer én een hint van mysterie. Toegegeven, ik begreep niet alle keuzes die Holly maakte, maar waar me dit vaak een beetje uit de leesflow haalt, was dat hier helemaal niet het geval. Een goed voorbeeld dus van dat je niet overal hetzelfde over hoeft te denken. Wat ik ook erg leuk vond waren de afwisselingen van perspectief met Milan (love de naam overigens). De afwisseling en throwbacks zorgden voor een mooie diepere laag met een onderwerp dat goed door de auteur is uitgewerkt.

Ik vond alleen het einde een beetje kort en te snel. Ik had graag gezien dat het einde net iets uitgebreider was uitgewerkt. Ik wil niet spoilen, maar ik vond dat Milan vrij snel over alles heen stapte. En ik had ook het laatste hoofdstuk wel iets langer willen zien? Het is altijd jammer om afscheid te nemen van bepaalde personages, maar nu voelde het nog niet helemaal af. Maar desondanks, dikke zomerse aanrader!

Yes, we wisten het natuurlijk al, maar Tamara Haagmans kan schrijven hoor! Ook haar nieuwste boek Uit onverwachte hoek is weer een pareltje die niet mag ontbreken in jouw koffer of strandtas deze zomer.

Deze recensie verscheen eerst op www.favoritez.nl.

Meer recensies van Marleen