Vertrouwen of verliezen

Marleen 15 april 2022
Waardering: ***,5

Als je andere boeken van Wendy hebt gelezen, dan valt je waarschijnlijk al snel op dat dit boek net wat minder serieus is dan haar andere boeken. Vertrouwen of verliezen is een stuk luchtiger en er zit een behoorlijke dosis spice in. Maar het zou geen boek van Wendy zijn als er geen serieuzer onderwerp subtiel in het boek is verweven. Maar verwacht je een emotioneel verhaal zoals bijvoorbeeld de Eindeloos-serie? Dan wordt je misschien een beetje teleurgesteld met Vertrouwen of verliezen.

Dit is niet mijn favoriete boek van Wendy, ik denk zelfs mijn minst favoriete. Maar goed, als je mijn waardering hieronder hebt gezien, dan zie je dat dit boek alsnog niet slecht is. Het gaat voor mij alleen te snel tussen de personages, wat voor mij afdeed aan mijn leesplezier. Niet dat het niet goed is uitgewerkt, want het verhaal klopt absoluut. Alleen insta-love doet het voor mij gewoon niet. Het is een vluchtig, vermakelijk verhaal waarmee je een even een aantal uurtjes leesplezier zult hebben.

Ik vond ook dat Mats (de hoofdpersoon) best wat red flags heeft. Ik zou bijvoorbeeld zelf de andere kant op zijn gelopen als ik hem tegen zou komen, ondanks zijn knappe voorkomen. Richting het einde wordt het beter, maar voor mij zaten er net iets teveel red flags aan Mats om hem echt een leuke book boyfriend te vinden. Desondanks is het wel een fijne read, vooral door de enorm fijne schrijfstijl van Wendy die natuurlijk weer heerlijk aanwezig is.

Voor mij geen nieuwe favoriete ‘Wendy Brokers’, maar ik heb het boek alsnog met plezier gelezen. Het was niet zo’n ‘mijn’ boek zoals bijvoorbeeld Niet zonder mij dat absoluut wel was, maar ze kan natuurlijk ook niet alleen maar vijf sterren boeken schrijven.

Deze recensie verscheen eerst op www.favoritez.nl

Meer recensies van Marleen