Absoluut genoten

Marleen 22 maart 2022
En dit boek is zo ontzettend fijn! Ik heb echt genoten van dit toffe verhaal. Ik zat er vanaf het begin echt lekker in en dat is eigenlijk zo gebleven. Je moest eens weten is een hele fijne feelgood, met een prachtige diepere laag. Daarnaast spookte het boek ook nog een tijdje door mijn hoofd nadat ik het had uitgelezen (en dat is ook altijd een heel goed teken). Zoals ik al schreef in mijn recensie van Ik vergeet je niet, ik was nieuwsgierig naar haar nieuwe boek en dat was absoluut niet voor niets.

Hoewel ik sommige acties en handelingen van de hoofdpersonen in het tweede gedeelte soms een beetje overdreven en too much vond, paste het ook wel weer een beetje in het boek. Ik zou de personages weliswaar door elkaar willen schudden, maar de manier waarop er wordt omgegaan met bepaalde tegenslagen was goed uitgewerkt en goed op papier gezet. Ik had niet altijd evenveel begrip voor de hoofdpersonen, maar dat hoeft ook niet altijd, toch?

Als je de flaptekst leest, lijkt dit boek een fijne feelgood te zijn, maar zoals ik al eerder schreef zit er ook een mooie diepere laag in. Gillian heeft een aantal heftige onderwerpen heel mooi op papier gezet. Tegelijkertijd blijf je ook geboeid van begin tot eind, aangezien de auteur steeds meer en meer prijsgeeft. Ik bleef in ieder geval nieuwsgierig tot het einde (dat ongelofelijk lief en schattig is).

Deze recensie verscheen eerst op www.favoritez.nl.

Meer recensies van Marleen