kleine tegenvaller in vergelijking met het eerste deel

marloes-bouma 06 augustus 2020
Ik heb het boek al tijdje terug uitgelezen, maar het kost mij moeite om de juiste woorden hierover te vinden.
Laat mij starten dat ik dol enthousiast begon met Ragdoll. Dit boek was een enorme binnenkomer van mij en was erg blij dat er nog 2 boeken waren die hierop zouden volgen. Het tweede boek Marionet viel mij al iets tegen... maar dit derde boek.. het was behoorlijk ploeteren, terwijl ik juist wel hou van zware, pittige boeken waar ik mij even doorheen moet worstelen. Maar met dit boek was ik blij dat een hoofdstuk voorbij was en ik hem even aan de kant kon leggen. Het verhaal pakte totaal niet. Verhaallijnen die naar mijn gevoel totaal overbodig uitgediept werden en details die het leesplezier remmen. Daarbij kon het enorm lang blijven hakken in één bepaald detail en vervolgens ineens, voor mijn gevoel, overgaan in totaal iets anders.
Het boek is uit. Het was over zijn algemeen een goed verhaal. Verrassend einde. Ik had alleen een beter afsluitend verhaal verwacht na zo'n binnenkomer van een Ragdoll.

Meer recensies van marloes-bouma