durven dromen

MarlousDemian 28 april 2024

Voor de Valentijnsprijs 2024 mocht ik Durven dromen van Sarah Simmelink lezen.

Durven dromen is het debuut van Sarah Simmelink. In dit verhaal maak je kennis met Joy, die een roerige tijd in haar leven kent. Een verbroken relatie, haar werk is niet uitdagend, haar beste vriendin is vertrokken naar CuraƧao maar dan ook nog eens thuiswerken. De ruimte in haar studio is niet bepaald groot dus tja. Joy neemt het voor lief, ze brengt de meeste avonden door met wat wijn en de dating shows op TV. Een gebeurtenis op haar werk zet haar leven op haar kop, ze is in staat om op te staan en voor zichzelf op te komen. En dan is er nog die knappe nieuwe buurman, waarom komt hij zo vaak aan de deur?

Ik vond dit verhaal zeer plezierig om te lezen. Het is herkenbaar geschreven en heeft een onderliggende boodschap, feelgood of niet, dat is wel iets wat ik kan waarderen.
Het verhaal is goed opgebouwd en kent een prachtig romantisch einde.

De ontwikkeling van Joy in dit verhaal vond ik mooi en goed uitgewerkt. Het was zoeken naar verbintenis even maar eenmaal op weg in het verhaal kwam dit snel.
Durven dromen laat een verhaal zien over omgaan met tegenslagen, je dromen achterna gaan, vriendschap en liefde.
Dit was voor mij een van de tussendoortjes van de verhalenfabriek die er met kop en schouders boven uitsteekt.

Meer recensies van MarlousDemian