leuk debuut

MarlousVisser 10 juni 2024
Maja Hove is opgegroeid in Nederland en is half Zweeds. Ze besluit op latere leeftijd te verhuizen naar Zweden en voelt zich daar helemaal thuis. Inmiddels is ze werkzaam bij de Zweedse politie als inspecteur. Ze krijgt een zaak toegewezen waarin ze de vermissing van een Sami-vrouw moet onderzoeken. Het is een zaak die alsmaar vreemder wordt. Kan Maja deze zaak tot een goed einde brengen?
Er worden diverse verhaallijnen gebruikt. Je leest de belevenissen van Maja, maar ook de gedachten van de dader, verhalen in het verleden en je leest nog de verhalen van de moeder van Maja.
In het begin vond ik dit erg veel en verwarrend. Er waren zoveel verhalen met zoveel namen dat ik soms het verband miste. Aan het eind vielen deze stukjes wel weer in elkaar. Het gedeelte van de inkijk in de wereld van de Sami kon ik erg waarderen. Het liet zien hoe hun leven vroeger was, de discriminatie maar ook hoe hun gebruiken vroeger waren.
Af en toe was ik de draad kwijt omdat er dan iets onlogisch gebeurde, het werd daardoor wat ongeloofwaardig en dat met de spel- en typefouten kwam het mijn leesplezier niet ten goede.
De opzet is leuk, het was niet spannend, maar toch bleef ik wel lezen. De cover bij het luisterboek pakte me eerder dan de huidige cover. Op die cover zie je Maja met de hond Winner. Het was een leuk debuut om te lezen, dat wel.

Meer recensies van MarlousVisser