Belevingsrecensie

Mathilde 19 oktober 2020
Dat het leven roerige tijden kent zal iedereen wel herkennen. Maar dat je er niet in kopje onder hoeft te gaan laat het verhaal van Anna zien. Hoewel ze nare omstandigheden kent en ook moeilijkheden als ze zwanger blijkt te zijn. Brengt moed en eerlijkheid haar naar wegen die ze nodig heeft om het hoofd boven te houden.

In deze feelgood roman, die wat weg heeft van een streekroman door het romantische printje met foto's van vroeger, krijg je zicht op de gewoontes van vroeger en de kracht van ontwikkeling. In het begin moest ik even wennen, maar de schrijfster laat al snel haar manier van vertellen zien zoals ze dat ook in haar jeugdboeken gewoon is.
De spanning opbouw is prettig al stopt het boek wat abrupt. Een cliffhanger naar een volgend deel misschien?

Meer recensies van Mathilde