Waardige opvolger deel 1

Mathilde 18 februari 2020

De dames van Ivy Cottage

Lees eerst deel 1 De herberg van Ivy Hill.

In dit tweede deel volgen we Rachel Ashford die alleen achterblijft na het overlijden van haar vader. Een verre neef is zijn erfgenaam. Als blijkt dat deze twee niet veel schelen in leeftijd krijgt ze een huwelijksaanzoek. Het is haar kans om in het ouderlijk huis te blijven wonen met haar neef en zijn moeder. Rachel kiest ervoor om eerst bij haar vriendin Mercy een kamer te betrekken zodat ze kan nadenken over het aanzoek en kan blijven hopen op een aanzoek van haar oude liefde. Ondertussen helpt ze haar vriendin met de meisjesschool. Dan is er ook nog de enorme collectie boeken die ze van haar vader heeft geërfd. Op aanraden van een vriend begint ze er een bibliotheek mee. Zo heeft ze een inkomen en krijgt ze een nieuwe plek in het dorp.

Ook in dit deel volgen we Jane en Mercy. Heel knap heeft de schrijfster de verhaallijnen vloeiend overlaten lopen. Geen van de drie vriendinnen heeft een andere invulling van karakter gekregen dan beschreven is in deel 1. Een knappe prestatie.

Meer recensies van Mathilde