Kippenvel als je leest hoe mooie nummers ontstaan en alles samenkomt.

In dit gecreëerde universum lezen we een band biografie over zangeres Daisy Jones en de band the Six. Hun verhaal over de weg naar succes in de jaren 70.

Billy en Graham Dunne formeren in hun tienerjaren een rockband met nog 4 andere muzikanten, Billy en Graham zijn twee zeer getalenteerde jongens. Billy werpt zich al snel op als frontman en singer songwriter. Naarmate het succes vordert komen ook steeds meer de verleidingen van drugs en alcohol. Vooral voor Billy is het hier lastig om hier maat in te vinden. Tot dat zijn vrouw hem voor een keuze stelt en hij gaat afkicken,
Het succes van de band neemt steeds grotere vormen aan en een terugval naar de alcohol en de drugs ligt in die jaren en het wereldje continu op de loer.

Als de band kennismaakt met de prachtige getalenteerde maar zeer verslaafde Daisy Jones. Daisy zet de boel binnen de band op scherp, waar normaal Billy alles bepaalt wil Daisy inspraak en dat willen eigenlijk alle bandleden wel. Wat de hele dynamiek verder doet veranderen.
Daisy en Billy hebben een chemie die knettert als vuurwerk en niet altijd als siervuurwerk.

Je wordt meegenomen in het hele proces van liedjes schrijven, album opnemen alsof je over een echte band leest die verteld over hun succesvolle tijd.

En hoe Taylor Jenkins Reid het doet, doet ze het. Je zit dus weer vast gekluisterd aan je boek een biografie te lezen over een band die niet eens bestaat. En toch…heb je niet dat idee. Je wil eigenlijk elk moment hun plaat/cd/ spotify- lijst opzetten.

Je hoort het geschreeuw als ze vertellen over een concert, krijgt kippenvel als je leest over de mooie nummers als alles samenkomt.

Een verhaal over roem, liefde, verslavingen, groepsdynamiek, chemie en een inkijkje in de muziekindustrie.

Voor mij pakte de 7 echtgenote van Evelyn Hugo mij nog net iets meer. Maar ook dit was weer een zeer fijn verhaal wat je in één ruk uit wil lezen.

Meer recensies van Melissa | Moeder en dochters lezen