Wat een plot weer

Mich Donkers 17 juli 2021

Wat een heerlijk boek, wederom is het met een vlotte pen geschreven wat ik persoonlijk prettig lezen vind.

Het boek zelf speelt zich af in de regio Arnhem-Westervoort in beide plaatsen ben ik niet onbekend en heb daardoor de omgeving niet ingevuld met mijn verbeelding of fantasie maar met de werkelijkheid. Dat leest ergens ook wel fijn, want er gebeurd veel in het boek “ in het hol van de rat”

Het start met veel personages ik moet daar altijd even in komen, gelukkig leer je door het boek heen de personages kennen, en dat is prima lezen. En kan ik ook een van de personen aanduiden als mijn favoriet.
Het boek is goed opgebouwd en geeft mooi aan hoe mensen veranderen als ze opgesloten zitten, hoe hun denkwijze veranderd, hoe hun rol in de groep veranderd als ze zwakker worden en hoe ze worden afgerekend op hun gedrag als er niet gedeeld word. Egoïsme lijkt niet toegestaan. Maar uiteindelijk is dat wel de enige eigenschap die overblijft in de situatie waarin deze mensen zich bevinden.
En wat een plot jeetje, wederom is Kim er in geslaagd om dat tot de laatste bladzijde enorm spannend te houden, deze zag ik niet aankomen.

Ik heb genoten van het boek, ik ga op zoek naar een nieuw boek, zonder ratten in de hoofdrol.

Meer recensies van Mich Donkers