een mooi boek met een vlotte pen !

Mich Donkers 28 september 2019
wrede onschuld van Marianne Swinkels

Wat een boek en in een heel snel tempo. (Misschien iets te vlug?).

Maar eerlijk ik heb er van genoten misschien juist wel omdat ik zelf redelijk snel door had wie de dader was. Haha de euforie dat ik dat goed had is misschien wel het leukste.

Hoewel de gave van Marijke totaal niet mijn wereld is, heb ik toch genoten van het verhaal. Marijke en Tim zijn een gemiddeld echtpaar wat zo bij je om de hoek kan wonen. Beide met een leuke baan en wat hobbels in hun relatie. Marijke haar gave heeft ze nog niet gedeeld met haar man Tim, op het moment dat ze het wel doet word het echtpaar getroffen door een aanslag op hun leven.
Marijke knapt snel op, en ook met Tim lijkt alles goed te komen. Maar de nare gebeurtenissen zijn dan nog niet voorbij, eigenlijk lijken ze dan pas te beginnen.
Het echtpaar krijgt geen rust, er gebeurd veel met de mensen om Marijke en Tim.
Dat kan bijna geen toeval zijn toch?

Er zitten wat mensen in met korte lontjes onder andere een van de agenten.
Een liefdevolle verpleegster en die kapster wat daar nou mee was geen idee. Maar aardig was ze niet.
Door de regels heen lees ik wel veel liefde tussen de personages en is Marijke al met al een lieve sterke vrouw.

En de rest moet je zelf maar lezen, een recensie zonder spoilers blijft moeilijk dus hoe meer ik schrijf hoe meer ik vertel en das nou net niet de bedoeling.

Al met al heb ik het boek met plezier gelezen ondanks de vlotte pen. ( en eerlijk leest dat altijd nog beter dan een boek wat niet op gang komt)

Meer recensies van Mich Donkers