heftig

Mich Donkers 24 januari 2021

Heftig is het eerste wat in mij op komt na het lezen van het boek van Marianne Swinkels Herkenbaar soms mijn weg met mijn dochter (slechtziend, sociaal emotioneel achter lopen en constant je toekomstvisie moeten bijstellen) lijkt in niks op die van Marianne en haar gezin. Maar wel het vechten voor je kind, voor je kind gaan staan en zeggen dat het genoeg is. Ook wij kende namelijk een hele periode van onderzoeken enz....waarop ik na verloop van de tijd standaard de vraag stelde wat het doel was van het onderzoek. En als er dan een antwoord kwam waar ik niks mee kon als moeder zijnde, ik dan rustig zei dat we dat onderzoek niet gingen doen.

Vreselijk om aan een “wedstrijd” te beginnen niet weten wat de spelregels zijn en er na verloop van tijd ook weten dat je de finish niet gaat halen.
Ook lees ik veel kracht en liefde voor elkaar voor Bryan en Sidney. En wat heerlijk dat Bryan zo heerlijk kan lachen en daarmee vele harten steelt. De deugniet.Ik vond het een heftig boek tussendoor ook een ander boek gelezen om even bij te komen.
Het schrijven van een recensie lukt me niet echt.

Dan maar een dikke (afstands) knuffel voor Marianne, Marty en Sidney.

Meer recensies van Mich Donkers