DONKERE GEDACHTEN..!!

Mieke Piersma 11 juni 2024
Een goede YA thriller is “DARK MIND” van Cis Meijer. Heb inmiddels vele YA thrillers van haar gelezen met altijd een actueel thema.
Desi werkt als stagiaire aan een misdaadreportage en is tevens de hoofdrolspeelster in dit verhaal. Als ze een drinkspelletje heeft met Claire ( aan wie ze een gruwelijke hekel heeft) en haar gewonnen prijs niet krijgt, heeft ze door dat ze belazerd is door Claire, die haar het leven zuur maakt. Desi krijgt onderweg naar huis een black out en herinnert zich niet wat hieraan vooraf gegaan is.
De volgende dag blijkt Claire in de avond ervoor vermoord te zijn en haar tweelingzus Jara, de vriendin van Desi, is verdwenen.

Desi gaat met Thom op onderzoek uit en willen Jara opsporen. Wat kan er met haar gebeurd zijn? Kan Desi Thom vertrouwen?
Dark Mind is een boek wat gemakkelijk leest, heeft een vlotte en duidelijke schrijfstijl en zal bij menigeen in de smaak vallen.
Het verhaal boeit vanaf de eerste bladzijde, maar toch had ik mijn twijfels toen ik de ontknoping las. Niet echt geloofwaardig en een beetje ver gezocht.

Meer recensies van Mieke Piersma