Geweldig debuut !!

Mieke Piersma 08 mei 2024
“De Rouwbrief” is een debuut thriller van Sanne ter Zee. Het boek leest heel gemakkelijk, mede door de korte hoofdstukken..
De hoofdpersoon van dit verhaal is Inge Mulder, een weduwvrouw. Ze ontvangt anonieme cadeau’s en berichten wat haar een onveilig gevoel geeft.
Wie is deze persoon die haar het leven lastig maakt ? Heerlijk om tijdens het lezen mee te puzzelen.

Het verhaal is verdeeld in drie delen en wordt aangeduid met de naam van de hoofdpersoon. Robbert ( de zoon van Inge ) gaat op onderzoek uit wie de anonieme gever is en wat zijn of haar doel is.
Inmiddels is buurman Chris naast haar komen wonen en al snel heeft ze heeft een klik met deze man. Alle personages komen goed tot zijn recht en krijg je als lezer het gevoel dat je ze kent.
De spanning loopt op, ondanks dat je vrij snel weet wie de stalker is, blijft het verhaal boeiend en spannend!

Ik vond het een fijn boek om te lezen vanwege o.a. de prettige schrijfstijl. Ook wordt “De tweede weduwe” goed ontvangen, welke ik nog niet gelezen heb.
Sanne ter Zee is een verassend goede auteur, die bij machte is om je aandacht vast te houden tijdens het hele verhaal. Het is nergens saai of vervelend, dus een absolute aanrader!

Meer recensies van Mieke Piersma