Mooie thriller!

Mieke Piersma 13 januari 2021
Myrthe en Olivier zijn een aantal dagen in een vakantiehuisje om hun huwelijk weer een boost te geven. Het gaat niet zo goed tussen hun de laatste tijd en willen daarom tijd doorbrengen met hun zoontje Sven om te relaxen. Myrthe is huisarts en Olivier is advocaat en samen hebben ze een druk leven en weinig tijd voorelkaar. Na een fikse ruzie wil Olivier tijd voor zichzelf en gaat een paar uurtjes weg. Myrthe kan op dat moment niet weten dat ze hem niet meer levend zal zien. Ze krijgt de politie aan de deur met het bericht dat Olivier een ongeluk heeft gehad, hij is gevallen en overleden.
Als ze alle papieren zoekt op zijn kantoor, vindt ze een liefdesbrief….Ze is in shock en kan haar ogen niet geloven. Olivier had een affaire voor zijn plotselinge dood!

Ze komt in contact met deze vrouw en ontdekt dan dat Olivier in een moeilijke zaak verwikkeld is. Myrthe raakt er steeds meer van overtuigd dat haar man onder verdachte omstandigheden is overleden. Was het wel een ongeluk? Ze raakt helemaal in de stress als ze bedreigd wordt en rare briefjes ontvangt. Iemand heeft het op haar gemunt, maar wie ?
Ze gaat op onderzoek uit, maar krijgt geen begrip van haar vriendinnen en langzamerhand begint ze de grip op haar leven te verliezen. Het wordt steeds mysterieuzer en ze dreigt eronder door te gaan.
Wie kan ze nog vertrouwen?

Een heerlijk boek, die je niet kunt wegleggen. De personages komen goed uit de verf en de schrijfstijl is vlot en lekker om te lezen! Pas op het eind vallen alle de puzzelstukjes inelkaar.
Dit is mijn eerste boek wat ik lees van deze schrijfster en ik heb mij er vele uurtjes mee vermaakt. Het verhaal is niet nagelbijtend spannend, maar boeiend genoeg om hem in één adem uit te lezen!

Meer recensies van Mieke Piersma