4,5/5* Een aanrader!

Mieke Schepens 25 februari 2020
Voor in het boek lees je een van de gedichten van Mark Galenkamp, die hij speciaal voor dit boek heeft geschreven:

Geen kracht
die sterker is
dan mijn liefde
voor jou

– Mark Galenkamp

Een spannende proloog drukt je daarna meteen weer met je neus op de feiten.
Daarna volgen niet te lange hoofdstukken waarin zo nu en dan een terugkijk te vinden is naar wat er eerder gebeurde met de hoofdpersonen.
Ik raad iedereen aan de hele trilogie te lezen om het meest van het verhaal te kunnen genieten.

De auteur hanteert een vlot tempo waardoor je door het verhaal heen vliegt. Dit verhaal over volwassen worden en alles wat daar bij hoort; het gaat over liefde, haat, vriendschap en wantrouwen.
De personages zijn gegroeid in de trilogie, waardoor ze steeds natuurlijker aanvoelden. Je weet dat je fantasy leest, maar het verhaal is heel geloofwaardig neergezet door deze auteur. Vooral Esther zie je voor je ogen tot leven komen en van gedaante veranderen.

“In de keuken neem ik uit de koelkast het bakje paella dat Hector voor me uit heeft gezet. Ik warm het op en ga dan aan tafel zitten. Lusteloos prik ik er met mijn vork in. Ik eet het op, maar proef er amper iets van. Hoe kan ik Jonathan bevrijden? En wat gaat Arne doen? Ik ben niet meer traceerbaar. Hij gaat vast merken dat er iets aan de hand is, als hij het al niet gemerkt heeft.”

Een groot geheim wordt ontrafeld en veel mysteries worden opgelost; dat brengt uiteindelijk rust in veel levens.
Ik heb ook dit derde en laatste deel graag gelezen en heb genoten van de actie en spanning die Christine Charliers hier heeft neergeschreven.

Ook de gedichten van Mark Galenkamp zijn prachtig om te lezen.

Meer recensies van Mieke Schepens