Dit had ik niet verwacht!

Mieke Schepens 07 februari 2020
De laatste woorden uit de proloog maken zeker benieuwd naar wat er aan de hand is:

“Ze is alleen.
Gevangen in een doodskist van plexiglas.
En iets druppelt haar lichaam in.”

Het eerste hoofdstuk geeft je dan een kijkje op een personage dat je nog niet goed kunt plaatsen; ‘wat is dit voor iemand’ vraag je je af?

Daarna worden we meegenomen naar een plekje in Noord-Frankrijk op een dag in de herfst. Barbara is druk bezig met een workshop waarbij zeven deelnemers elkaar zullen treffen. De workshop wordt helemaal betaald door iemand die niet bekend mag worden bij de deelnemers. Hoe geheimzinnig kan het worden? Deze deelnemers hebben op de een of andere manier met elkaar te maken, maar het is lang onduidelijk wat hun connectie is, of liever: was!

Heel leuk om te zien dat een paar personages uit haar eerder werk ‘Gevaarlijk spel’ hier ook weer een rol spelen. Louise en Suzan zijn vlakbij op vakantie om samen het verlies van een geliefde te kunnen verwerken. Ze spelen een belangrijke rol in het verhaal.

Het thema ‘pesten’ is door het hele verhaal geweven, niet alleen de acties van de pesters maar ook de handelingen of soms het ontbreken daarvan van de naasten is heel goed verwoord.

Liesbeth van Kempen heeft een heerlijke schrijfstijl en heeft met ‘Verpest’ een helaas actuele thriller geschreven met een totaal onverwacht personage dat verantwoordelijk is voor de gebeurtenissen. Dit lees je pas aan het eind van het verhaal. Dit had ik niet verwacht!

Ik heb ‘Verpest’ graag gelezen.

Meer recensies van Mieke Schepens